Masterclass

'Weten wat je moet doen,
als je niet weet wat je moet doen!'

Deze masterclass helpt je om in elke situatie goed te kunnen (blijven) handelen. Het maakt je bewuster, breidt je handelingsrepertoire uit en creëert routines in het intermenselijk contact.

  • Tactvol handelen voor leraren en docenten

  • Een pedagogische aanpak, ook in lastige situaties

Bekijk de masterclass > Meer weten? >

De Masterclass is geschikt voor:

  • Leraren (VVE, PO)

  • Docenten (VO, MBO, HBO)


In de masterclass behandelen we:

  • 1

    Welke leraar wil ik zijn?

    • Wanneer ben je de leraar die je (niet) wilt zijn?
    • Hoe word je beïnvloed door je biografie?

  • 2

    Wat is mijn pedagogische opdracht?

    • Wat vragen jongeren (met hun gedrag)?
    • Hoe zorg je ervoor dat niemand wordt buitengesloten?

  • 3

    Hoe weet je wat je moet doen als je niet weet wat je moet doen?

    • Wat zijn de ‘pedagogische wetten’?
    • Hoe kun je complexe (paradoxale) antwoorden geven op complexe (paradoxale) vragen?

  • 3

    Manier van werken

    • Hoe zorg je dat het vanzelfsprekend wordt, zodat alle kinderen kunnen profiteren van jouw aanpak?

Image Description

Marcel van Herpen

Marcel van Herpen stond aan de wieg van de eerste school voor ErvaringsGericht Onderwijs in Nederland en richtte een aantal expertisecentra op. Hij gaf al meer dan 1.000 lezingen, nationaal en internationaal en schreef een aantal pedagogische publicaties.

Tactvol handelen kun je leren.

Volg nu het online traject:
'Weten wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen'

Centrum Pedagogisch Contact

Richt zich altijd op het voorkomen en tegengaan van uitval en buitensluiten van (jonge) mensen.

In de trajecten van CPC gaan de deelnemers op zoek naar de verbinding tussen verstand en gevoel: om te ervaren hoe zij dingen beleven en daar betekenis aan verlenen. De bijeenkomsten zullen hen handvatten bieden waarmee ze beter in staat zijn te voelen wat een situatie met hen en hun leerlingen doet. De mentale ruimte van deelnemers wordt vergroot, hun intuïtie versterkt en hun kennis verdiept, zodat ze hun handelingsrepertoire uit kunnen breiden.

De medewerkers van het CPC zijn als zelfstandig ondernemer actief in het onderwijsveld. Zij hebben elkaar gevonden in de kernwaarden van waaruit gewerkt wordt in CPC. Dat is wat hen verbindt en van waaruit zij samenwerken.

Registerleraar
CRKBO instelling logo
Schoolleiderregister PO