Pedagogisch Tact
Het traject bestaat uit 3 delen.
Eerst bewust worden, dan nieuwe ervaringen opdoen en daarna routines opbouwen.
| Module 1 | 1. Afstemmen |
|---|---|
| Les 1 | Welkom en werkboek downloaden |
| Les 2 | Voor we van start gaan |
| Les 3 | 1.1 Mens- en wereldbeeld |
| Les 4 | 1.2 ‘Ik, de leraar’ |
| Les 5 | 1.3 Ervaren noodzaak |
| Les 6 | 1.4 Jezelf worden door anderen |
| Les 7 | 1.5 Laat je kennen |
| Les 8 | 1.6 Duurzaam opvoeden en ontwikkelen (Facultatief) |
| Les 9 | 1.7 Voorbeeld |
| Les 10 | 1.8 Pedagogisch Contact |
| Les 11 | 1.9 De leraar die je wilt zijn |
| Module 2 | 2. Weten wat je moet doen als je niet weet wat je moet doen |
| Les 1 | Introductie: Weten wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen |
| Les 2 | 2.1 ‘Wij zijn leiders’ |
| Les 3 | 2.2 Kinderen in beeld; vanuit de psychologische basisbehoeften |
| Les 4 | 2.3 Kinderen in beeld; vanuit gedrag |
| Les 5 | 2.4 Perspectief nemen |
| Les 6 | Ervaringsreconstructie (facultatief) |
| Les 7 | Masterclass |
| Les 8 | 2.5 Pedagogische wetten |
| Les 9 | 2.6 Ruimte – Tijd – Criteria |
| Les 10 | 2.7 Pedagogiseren |
| Les 11 | 2.8 Een complex antwoord op een complexe vraag |
| Les 12 | 2.9 Voorspellen |
| Les 13 | 2.10 En als het dan nog niet gaat zoals je graag wilt? |
| Les 14 | 2.11 Door de ervaring heen |
| Module 3 | 3. Routines, netwerken en experimenten (delen en durven) |
| Les 1 | 3.1 ‘Wij, de leraar’ |
| Les 2 | 3.2 De toekomst |
| Les 3 | 3.3 Het concept |
| Les 4 | Tot slot |
| Module 4 | Evaluatie |
| Les 1 | Evalueer het traject |