Pedagogisch Tact

Het traject bestaat uit 3 delen.

Eerst bewust worden, dan nieuwe ervaringen opdoen en daarna routines opbouwen.

Module 1 1. Afstemmen
Les 1 Welkom en werkboek downloaden
Les 2 Voor we van start gaan
Les 3 1.1 Mens- en wereldbeeld
Les 4 1.2 ‘Ik, de leraar’
Les 5 1.3 Ervaren noodzaak
Les 6 1.4 Jezelf worden door anderen
Les 7 1.5 Laat je kennen
Les 8 1.6 Duurzaam opvoeden en ontwikkelen (Facultatief)
Les 9 1.7 Voorbeeld
Les 10 1.8 Pedagogisch Contact
Les 11 1.9 De leraar die je wilt zijn
Module 2 2. Weten wat je moet doen als je niet weet wat je moet doen
Les 1 Introductie: Weten wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen
Les 2 2.1 ‘Wij zijn leiders’
Les 3 2.2 Kinderen in beeld; vanuit de psychologische basisbehoeften
Les 4 2.3 Kinderen in beeld; vanuit gedrag
Les 5 2.4 Perspectief nemen
Les 6 Ervaringsreconstructie (facultatief)
Les 7 Masterclass
Les 8 2.5 Pedagogische wetten
Les 9 2.6 Ruimte – Tijd – Criteria
Les 10 2.7 Pedagogiseren
Les 11 2.8 Een complex antwoord op een complexe vraag
Les 12 2.9 Voorspellen
Les 13 2.10 En als het dan nog niet gaat zoals je graag wilt?
Les 14 2.11 Door de ervaring heen
Module 3 3. Routines, netwerken en experimenten (delen en durven)
Les 1 3.1 ‘Wij, de leraar’
Les 2 3.2 De toekomst
Les 3 3.3 Het concept
Les 4 Tot slot
Module 4 Evaluatie
Les 1 Evalueer het traject